Лекари су за грађане централна тачка и најважнији елемент здравствене заштите, а њиховим радом задовољно је 80% испитаника, показало је истраживање које је спровео Испсос за потребе израде плана оптимизације мреже здравствених установа, у оквиру Другог пројекта развоја здравства Србије.
Поред комуникације са докторима, грађанима највише одговара и близина здравствених установа (81%) и доступност лекова (76%), а од установа највеће задовољство исказују према државним апотекама (73%), хитној помоћи (59%) и домовима здравља (58%).
Иако је укупним здравственим системом задовољан сваки други грађанин, позитивно мишљење је израженије међу старијима од 60 година, док више жалби имају особе између 30 и 44 године (42%) и факултетски образовани (39%).
Истраживање је показало да је након ефикасног лечења, грађанима најважније заказивање специјалистичких прегледа (11%), као и дужина чекања (5%) коју уједно свако треће лице види као најчешћи проблем. Зато и израда плана оптимизације у први план ставља побољшање искуства пацијената, а циљ пројекта биће да омогући једнаку доступност услуга свим грађанима, брже заказивање и смањење листа чекања.
Половина грађана задовољна је опремљеношћу болница, а улагања у инфраструктуру истичу се као једна од најпозитивнијих помака у последњих пет година.
Држава је у периоду од 2014. до 2018. већ уложила 5,5 милијарди динара у нову опрему, а имајући у виду неопходност даљег улагања, половина новца у оквиру Другог пројекта развоја здравства Србије опредељена је за набавку магнетних резонанци, скенера и ултразвучних апарата, односно свих неопходних уређаја.